מה זה גוטו קולה?

זהו מרכיב מסובך לטיפוח העור מכיוון שלמעשה יש לו כל כך הרבה שמות - Cica, Centella Asiatica, Tiger Grass ו-Gotu Kola הם כולם שמות שהצמח הזה עובר! עם זאת, לא משנה איך תקראו לזה, יש לו את אותם יתרונות פנטסטיים לעור - הנה הסיבה ש- Centella Asiatica היא מרכיב כל כך כוכב לטיפוח העור. 

מה זה גוטו קולה?

centella asiatica leaf in white mortar and pestle

הצמח עצמו נמצא למעשה ברוב אסיה והוא פופולרי כמשקה וכתוסף בריאות. עם זאת, זו לא הדרך היחידה שבה אתה יכול להפיק תועלת מהצמח הטרופי הזה! Centella Asiatica מקבלת את הכינוי שלה כ'עשב הנמר' מהנמרים שנצפו מתחככים בעצמם בכתמים של הצמח הזה כדי להאיץ את ריפוי הפצעים שלהם. 

הכינוי הנוסף לכך, צמח, 'ציקה', מגיע כנראה מהמילה 'ציקטריקס', שמשמעותה צלקת. קרמים המכילים תמציות Centella Asiatica נקראים לעתים קרובות קרמים 'ציקה', הלא הם קרמים לצלקות - וריפוי פצעים הוא משהו שתמצית הצמח הזו מפורסמת בו. 

אבל מה שלום גוטו קולה אז טוב ביכולת לרפא עור? זה הודות למולקולות ייחודיות הנקראות טריטרפנים. ישנם ארבעה טריטרפנים עיקריים שקשורים ליתרונות של Centella Asiatica: חומצה אסייתית, חומצה אסייתית, חומצה מדוקאסידית וחומצה. במקרים מסוימים, טריטרפן בודד עשוי להיות מבודד ולהופיע ברשימת המרכיבים - אך היה סמוך ובטוח, אם כל אם אלה מופיעים ברשימת מרכיבי הטיפוח שלך, אתה בידיים טובות!

Declare stress balance anti-irritation serum image

סרום נגד גירוי של Declaré | 85 דולר
סרום זה מרגיע את העור עם תערובת עוצמתית של תמצית Centella ומרכיבים מזינים אחרים.

למה Centella Asiatica מתאים?

כבר נגענו בתועלת המפורסמת ביותר של Centella לעור - ריפוי פצעים - אבל זה לא הדבר היחיד ש Centella Asiatica יכולה לעשות לעור! לצד זה, הנה עוד שלוש סיבות מדוע כדאי להוסיף את Cica לשגרת הטיפוח שלך. 

מרגיע עור מגורה

Centella לא רק עוזרת לריפוי עור - היא גם מרגיעה גירוי באופן פעיל גם כן הוא שימש כתרופה להרגעת העור על ידי תרבויות שונות ברחבי העולם והשפעות אלו מוכרות עד היום - הוא יעיל להפליא בהרגעה זמנית של התלקחויות אקזמה, ומחקרים מצביעים על כך שיש לה פוטנציאל כתרופה ללא מרשם [ _0127_5_9]טיפול באקזמה.

הפחתת דלקת 

כשזה מגיע להתמודדות עם פצעונים, משהו אחר שעושה דרך ארוכה בניהול אקנה הוא קודם כל ניהול דלקת של העור. הפחתת הדלקת עושה שני דברים מכריעים - ראשית, העור מרגיש פחות מגרד ויותר נוח. 

שנית, הפחתת הדלקת מפחיתה את הסבירות להיפרפיגמנטציה פוסט דלקתית[H_0127_5] נקודה כהה שנותרה מאחור על ידי acne. Centella Asiatica פועלת על ידי הפחתת דלקת הודות ליכולות נוגדות החמצון שלה לעור רגוע ופחות דלקתי. 

עור לחות

מחקרים מצאו ש- Centella Asiatica יעילה למניעת אובדן מים טרנס-אפידרמיס במניעת אובדן מים טרנס-אפידרמלי רק מהנקבים מהעור. שמירה על לחות העור היא חיונית לבריאות העור הכללית - היא מבטיחה שהוא פועל כפי שהוא צריך ויכול לתקן את עצמו כפי שהוא צריך לעור בריא וזוהר.

תומך בריפוי עור

Centella Asiatica שימשה למעשה במשך זמן רב להפליא כתרופה טבעית לריפוי פצעים - והמדע מגבה זאת. מחקרים מראים שתמציות Centella Asiatica מסוגלות להאיץ את ריפוי הפצעים וכן למזער את יכולות הקולגן של אסיה, הודות להגברת ההצטלקות של אסיה. 

guerlain abeille royale night cream jar
קרם הלילה של גרלן עשיר בשילוב מרפא של תמצית Centella, דבש וג'לי מלכותי לעור מושלם.

למי כדאי להשתמש?

אם מסתכלים על היתרונות שלמעלה, בהחלט יש כמה חששות עור שיועילו יותר מ- Centella - לעור נוטה לאקנה ולעור רגיש יש את המרב מהיכולות המרגיעות והריפוי של Centella Asiatica. עם זאת, זה לא אומר שאם אין לך את הבעיות האלה, עליך לתת ל-Cica לעבור. 

Centella Asiatica הוא אחד ממרכיבי טיפוח העור המדהימים התורמים לבריאות העור הכללית וניתן להשתמש בו כמעט כל סוג עור.

זקוק לעזרה בהרכבת שגרת הטיפוח הטובה ביותר לעור שלך? נסה את חידון העור שלנו!

Beauty Affairs Skin Quiz Image

מוצרים שהוזכרו:

Alexis Adrienne

אלכסיס אדריאן

אלכסיס אדריאן היא כותבת יופי נלהבת עם למעלה מ-10 שנות ניסיון. היא להוטה להפליא בכל הקשור לטיפוח העור, האיפור והקוסמטיקה, עם קצה האצבע על הדופק של מגמות היופי העולמיות האחרונות בכל עת.

השאר תגובה

כל ההערות מנוהלות לפני פרסום